Jak skutecznie sprzedawać usługi online?

Zaktualizowano: 6 maj

W jednym zdaniu: publikuj świetną treść, zaoferuj dobry lead magnet, wdróż lejek sprzedażowy, zadbaj o stały kontakt z Twoją grupą docelową i opinię online.


Nie masz czasu przeczytać? Obejrzyj webinar.


Spójrzmy na szczegóły:


Krok 1 - treści

Twoje usługi rozwiązują pewne problemy. Stwórz treści w odpowiedzi na te problemy (rozwiązania i/lub analizy) i opublikuj w formie bloga, podcastu, filmu czy webinara. Twoi klienci chętniej się z Tobą skontaktują, gdy a) przedstawisz się w roli eksperta, b) z góry zaoferujesz im wartość. Copywriter z doświadczeniem może Ci w tym pomóc.


Aby zwiększyć zasięgi wypromuj treści (np. na Facebook, Instagram, czy Google). Przy zastosowaniu retargetingu możesz nie tylko przypominać użytkownikom, którzy odwiedzili te treści o Twojej ofercie, pozwoli Ci to także skonfigurować grupy podobnych odbiorców - platformy reklamowe same znajdą użytkowników o podobnej charakterystyce.


Krok 2 - lead magnet (początek lejka)

Lead magnet - to właśnie ten darmowy produkt/usługa pozwoli Ci pozyskać dane kontaktowe klienta lub przekona go do kontaktu z Tobą. Ebook działa dobrze. Lepiej działa angażująca treść (checklista, quiz - "sprawdź czy nie robisz tych 4 błędów..."). Najlepiej działa darmowa usługa (np. analiza i wycena kosztów docelowej usługi - możesz ją oprzeć na formularzu).


Krok 3 - pierwszy kontakt

Subtelna zachęta klienta do spotkania w celu omówienia tego co zrobił - świetnie działa chatbot na stronie lub wybór wolnego terminu w Twoim kalendarzu poprzez narzędzie Calendly (z bramką płatności).


Krok 4 - stały kontakt z klientem (społeczność)

Dobrym narzędziem jest newsletter (FREE) dla wszyskich - w tym także nowych klientów - oraz wersja (PAID) dla tych najbardziej zaangażowanych, potrzebujących cyklicznie najważniejszych informacji w danym temacie. Suplementem mogą być także grupy na Facebooku, czy Linkedinie.


OPINIE to fundament - zadbaj o:

  1. generowanie opinii po wykonanej usłudze (może Ci w tym pomóc asystentka, którą wynajmiesz na kilka godzin tygodniowo, lub dobrze zaprojektowana kampania e-mail)

  2. portale, gdzie klienci mogą Cię znaleźć. Zacznij od Google Moja Firma.

 

Podobał Ci się artykuł? Zapraszamy do dołączenia do naszej grupy na Facebooku Webup! Akademia, gdzie co tydzień publikujemy darmowe szkolenia dotyczące marketingu oraz dzielimy się doświadczeniem.


Masz pytania? Umów bezpłatną konsultację z naszym zespołem.