Jak pozycjonować Kancelarię Prawną?

Poniżej znajdziecie podsumowanie spotkania wraz z linkiem do obejrzenia retransmisji.


Szczegóły wydarzenia

Prezes Grupa iCEA, Paweł Borowik, wprowadził uczestników w podstawy SEO, pokazał sprawdzone narzędzia i metody działania, a także przedstawił najważniejsze rekomendacje na najbliższy rok.


  • Audyt strony pod kątem SEO

  • Strategia SEO

  • Przydatne narzędzia

  • Pozycjonowanie (SEO) vs. AdWords

  • BONUSY dla uczestników

zobacz webinar


Czym jest pozycjonowanie?

Na owe działanie w marketingu składają się trzy elementy. Po pierwsze jest to link building, czyli proces polegający na zdobywaniu linków z innych witryn do własnych. Drugim elementem jest optymalizacja techniczna, obejmująca szeroki zakres prac. Ostatnim z działań jest optymalizacja i tworzenie treści, które są niezbędne, aby nasza strona zaistniała w wynikach wyszukiwania.


Czego należy unikać?

Unikaj publikowania niegotowych stron: użytkownicy nie lubią oglądać “pustych” stron, dlatego w miarę możliwości unikaj stosowania wersji tymczasowych. Nie warto publikować stron, dla których nie mamy jeszcze opracowanej treści. Jeśli zdecydujemy się utworzyć takie strony, należy użyć metatagu noindex (pozwala kontrolować dostęp do poszczególnych stron witryny), by zablokować ich indeksowanie.


Strony budujące widoczność

Należy pamiętać o podstawowym schemacie naszej strony, dzięki któremu nasza domena będzie częściej odwiedzana. W skład strony powinny wchodzić elementy tj. strona główna, podstrony ofertowe, podstrony typu “o nas”, artykuły poradnikowe, aktualności, słownik pojęć oraz case studies.


Czym jest Topical Authority?

Topical Authority, czyli autorytet witryny w kontekście danego zagadnienia. Jest ideą bazującą na poziomie optymalizacji stron internetowych pod względem SEO. W skrócie – chodzi o przekazywanie jak najbardziej wartościowej wiedzy dla użytkowników odwiedzających daną witrynę.

Przykładowo, jeżeli nasza strona zawiera bardzo mało opisów i Google boty mają ograniczone możliwości zrozumienia do kogo ta strona jest kierowana, przede wszystkim nie będą w stanie nam zaufać, ze względu na niewielką ilość treści. Z kolei, jeśli mamy serwis, który ma bardzo dużo podstron, przede wszystkim są tam różnego rodzaju artykuły poradnikowe, które w sposób merytoryczny wyczerpują dany temat - wtedy możemy uznać, że taki serwis ma bardzo wysoki Topical Authority, a w rezultacie może być bardzo dobrze postrzegany przez roboty wyszukiwarki Google.


Analiza działań konkurencji

Aby dowiedzieć się na czym polega konkurencja na rynku, w czym się wyraża, za pomocą jakich narzędzi i metod - powinniśmy przeprowadzić analizę działań konkurencji.

Co powinniśmy sprawdzić?

  • Słowa kluczowe, na które się indeksują

  • Sposób, w jaki rozbudowują swoje drzewo kategorii

  • Tematy artykułów blogowych, jakie stworzyli

  • Źródła linków, jakie kierują do stron ich witryny


Ograniczenia napotykane w branży prawnej

Branża prawna wiąże się również z licznymi ograniczeniami, do których należą m.in ograniczenia w zakresie tworzenia treści, trudność pozycjonowania fraz typu “najlepszy adwokat warszawa”, brak możliwości pozyskiwania opinii ze strony klientów, czy też brak możliwości linkowania z wykorzystaniem anchorów.



Strategia działań dla kancelarii prawnych

Po pierwsze, należy zacząć od działań “on site”, czyli rozbudowy drzewa kategorii o dedykowane langing pages, z którym wiąże się analiza trendów wyszukiwania. Poza tym, należy pamiętać, że strony typu “one page” mocno ograniczają możliwości działania, dlatego warto postawić na strony “multi page”, dzięki którym będziemy w stanie pozycjonować nasze frazy.

Kolejnym niezbędnym elementem jest FAQ - wyszukiwanie pytań, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Możemy wykorzystać taki elementem optymalizacji technicznej, jakim jest oznaczenie danych strukturalnych (FAQ).

Należy również pamiętać o rozbudowie bloga i tworzeniu trendów, dzięki którym możemy dotrzeć do wielu użytkowników i przyciągnąć ich w ciekawy sposób.

Nie zapominajmy o podawaniu źródeł, w skutek czego podniesiemy wiarygodność treści, które będziemy tworzyć.