Czy program Google Ad Grants jest skuteczny?

Zaktualizowano: 6 maj

Jeśli zajmujesz się marketingiem NGO — lub po prostu zajmujesz wiele stanowisk jednocześnie w swojej organizacji non-profit — wiesz, że budżety i zasoby są stale napięte. Nawiązanie kontaktu z odbiorcami online może być trudne, nie mówiąc już o zwiększaniu ruchu i darowizn w celu utrzymania i rozwoju Twojej organizacji. Z pewnością wiesz o ogromnych możliwościach, jakie oferuje Google Grants. Chociaż program Google Ad Grants ma kilka ograniczeń, przestrzeganie najlepszych praktyk i kilku wskazówek może pomóc w efektywnym wykorzystaniu miesięcznego budżetu w wysokości 10 000 USD do rekrutacji większej liczby wolontariuszy, promocji inicjatyw i przyciągnięcia większej liczby darowizn.


I tak, dobrze przeczytałeś. Dotacja jest faktycznie warta do 10 000 USD miesięcznie w postaci bezpłatnych reklam dla Twojej organizacji. Jeśli zrobiłeś swój research, pewnie dowiedziałeś się z innych stron, że przeciętnej organizacji non-profit a czasem nawet profesjonalnej agencji, która zarządza grantem organizacji, udaje się wykorzystać tylko nieco ponad 300 USD miesięcznie.


Niestety wiele osób uważa, że kontem objętym programem Google Ad Grants można zarządzać w podobny sposób do zwykłego konta Google Ads. Nic bardziej mylnego! Pomijając szereg zasad Google, których musisz przestrzegać, aby dofinansowanie nie zostało odebrane, zarządzanie kontem wymaga zdecydowanie większego nakładu pracy, aby faktycznie przyniosło rezultaty. W skrócie: program Google Ad Grants jest skuteczny jeśli potrafisz i masz czas, aby nim zarządzać.


Na codzień współpracujemy z ponad 150 organizacjami pozarządowymi w ramach programu Google Ad Grants, które wydają średnio 80% przyznanego budżetu reklamowego, co przekłada się na wartościowy ruch na ich stronach internetowych. Naszą współpracę z nowymi organizacjami zawsze rozpoczynamy od ustalenia celów marketingowych. Następnie wspólnie budujemy strategię promocji Google Ad Grants, która faktycznie jest adekwatna do tego typu reklam. Pamiętaj, że reklamy w ramach Google Ad Grants to reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google, co wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Jeśli nikt nie interesuje się wybranym tematem (nikt go nie wyszukuje), nie uda nam się go wypromować z wykorzystaniem Granta. Ta forma reklamy pozwala odpowiedzieć na zainteresowanie użytkowników a nie zbudować zainteresowanie.


Poniżej znajdziesz kilka niezbędnych informacji, które pomogą Ci lepiej zarządzać kontem objętym programem Google Ad Grants. Jeśli jednak brakuje Ci czasu lub chcesz skorzystać z profesjonalnego wsparcia, umów się na bezpłatną konsultację.


Jak działa Google Adwords?


Aby zrozumieć Google Grants, musisz zrozumieć ogólne działanie Google AdWords, więc zacznijmy od tego. Google Adwords to program, który daje każdemu miejsce na reklamę online. Firmy tworzą reklamy tekstowe i wybierają powiązane słowa kluczowe, według których chcą się uszeregować w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.


Na przykład kawiarnia Magnolia w Krakowie może chcieć, aby jej reklama pojawiała się, gdy ludzie wyszukują „kawa na zimno”. Magnolia może wtedy licytować przestrzeń reklamową, która pojawia się, gdy ktoś wyszukuje te hasła. Ponieważ przestrzeń reklamowa jest sprzedawana oferentowi, który oferuje najwyższą cenę, a stawki są ustalane na podstawie kosztu kliknięcia (CPC), powoduje to, że najbardziej poszukiwane słowa kluczowe są najdroższe.

Magnolia lepiej nadaje się do wybierania bardziej szczegółowych odmian, takich jak „najlepsza kawa na zimno w Krakowie”. Te długie słowa kluczowe nie tylko przyciągną do Twojej witryny więcej kwalifikowanego ruchu, ale są też zazwyczaj znacznie tańsze niż hasła ogólne. Choć uproszczony, ten przykład jest zasadniczo powodem, dla którego kierowanie na idealne słowa kluczowe na koncie AdWords jest tak ważne (więcej o tym później).


Jak działa Google Ad Grants?


Google Ad Grants stanowi jedną piątą pakietu narzędzi Google do zarządzania organizacjami non-profit. Zasadniczo program zapewnia kwalifikującym się organizacjom non-profit co miesiąc 10 000 USD w postaci środków na reklamę.


Google Ad Grants - najważniejsze informacje


  • Koszt za kliknięcie nie może przekraczać 2,00 USD, co oznacza, że musisz dbać o doskonałe ukierunkowanie słów kluczowych. Stworzenie silnej listy haseł specyficznych dla odbiorców i długich słów kluczowych jest bardzo ważne dla sukcesu każdej reklamy. P.S. na konie nie może być pojedynczych słów kluczowych!

  • Google zezwala na maksymalnie 329 USD dziennie, co oznacza, że ma to na celu długoterminową poprawę Twojej obecności w Internecie, a nie wykorzystanie do promowania marketingu lub promowania specjalnych wydarzeń.

  • Nie ma oszczędzania na kredytach ani przenoszenia z miesiąca na miesiąc. Możesz wydać co miesiąc nie więcej niż 10 000 USD a dokładnie 329 USD dziennie.

  • Reklamy można zmienić w dowolnym momencie, a tworzenie dodatkowych reklam alternatywnych nie wiąże się z żadnymi kosztami. W ten sposób możesz eksperymentować, mierzyć i uczyć się — szybko i skutecznie.

  • Reklamy są tylko tekstowe (bez reklam displayowych lub „banerowych”).

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dołączenia do programu do programu Google Ad Grants, przeczytaj ten artykuł.


Jak budować skuteczne kampanie PPC (pay-per-click/ płać za kliknięcie)

  • Aby uprościć proces tworzenia kampanii, podzieliliśmy go na cztery kroki.

  • Ustal konkretne, mierzalne cele reklamowe. Każdy cel musi być zgodny z kampanią.

  • Opracuj obszerną listę słów kluczowych dla każdej kampanii.

  • Dopracuj tekst reklamy.

  • Skieruj każdą kampanię na wybraną stronę docelową.

#1 Wyznacz mierzalne cele

Nie reklamuj się tylko po to, żeby się reklamować. Wyznacz konkretne, mierzalne cele, które można osiągnąć za pomocą AdWords. Kampanie zwiększające świadomość i zwiększające zaangażowanie, które kierują użytkowników na stronę główną, są w porządku, ale ogólnie rzecz biorąc, najlepiej jest tworzyć konkretne kampanie i odpowiadać na bezpośrednie frazy odbiorców.

Na przykład, być może część Twoich odbiorców szuka możliwości rozpoczęcia wolontariatu. Kampania może być oznaczona etykietą „Rekrutacja” i tworzona w celu kierowania na określone słowa kluczowe. Kampania wymagałaby solidnej listy słów kluczowych i dopracowanego tekstu reklamy, aby przyciągnąć kliknięcia do strony internetowej, która bezpośrednio przemawia do korzyści płynących z wolontariatu.


Stamtąd, biorąc pod uwagę, że AdWords i Google Analytics oczywiście dobrze ze sobą współpracują, możesz ustawić początkowe wartości bazowe i bezpośrednio przypisać skuteczność AdWords do konkretnych celów w Twojej witrynie. W ten sposób możesz dokładnie wiedzieć, które reklamy cieszą się największym zainteresowaniem, a które mogą wymagać modyfikacji.


#2 Opracuj solidną listę słów kluczowych

Biorąc pod uwagę, że Twoje reklamy będą wyświetlane tylko wtedy, gdy powiązane z nimi słowa kluczowe są dobrze dopasowane do Google, wybór słów kluczowych jest niezwykle ważny dla sukcesu każdej kampanii. Najlepszym miejscem do rozpoczęcia tworzenia listy jest Google Analytics. Analizuj frazy kluczowe ruchu organicznego w wyszukiwarkach i zacznij dobierać słowa z listą celów.


#3 Dopracuj tekst reklamy

Wartość tego kroku jest zazwyczaj niedoceniana – i nie mówię tego tylko dlatego, że jesteśmy copywriterami. Większość zakłada, że ich reklama jest przejrzysta, a przekaz nie jest tak ważny jak kontekst i format. Jako pierwsi powiemy Ci, że wyrafinowany, bezpośredni przekaz, który odnosi się do głównych celów odbiorców, jest głównym motorem zaangażowania.


Co zatem składa się na dobrą reklamę non-profit? Chociaż moglibyśmy szczegółowo omówić każdą z poniższych technik pisania reklam PPC, od tego warto zacząć.


Postaraj się mieć co najmniej jedno z poniższych:

  • Czy Twoja reklama koncentruje się na określonym celu końcowym?

  • Czy reklama stwarza wrażenie pilności?

  • Czy reklama jest aktualna i specyficzna dla oferty?

  • Czy reklama jest osobista?

  • Czy reklama wydaje się lokalna?

Anatomia Reklamy Tekstowej Google Ads

W rzeczywistości nie ma tu zbyt wiele miejsca do pracy. Od lipca 2022 r. na kontach Google Ads możesz tworzyć tylko reklamy elastyczne, które składają się z 10 nagłówków i czterech opisów do reklam, które będą wyświetlać się naprzemiennie, aby Google mógł ustalić, które elementy reklam są najskuteczniejsze. Pamiętaj jednak, że na komputerze będą wyświetlać się maksymalnie trzy nagłówki i dwa opisy, natomiast na telefonie dwa. Warto więc zmaksymalizować dostępne miejsce.


Nagłówek 1: Maksymalnie 30 znaków

Nagłówek 2: Maksymalnie 30 znaków

Nagłówek 3: Maksymalnie 30 znaków

Nagłówek 4: Maksymalnie 30 znaków

Nagłówek 5: Maksymalnie 30 znaków

Nagłówek 6: Maksymalnie 30 znaków

Nagłówek 7: Maksymalnie 30 znaków

Nagłówek 8: Maksymalnie 30 znaków

Nagłówek 9: Maksymalnie 30 znaków

Nagłówek 10: Maksymalnie 30 znaków


Opis 1: maks. 80 znaków

Opis 2: maks. 80 znaków

Opis 3: maks. 80 znaków

Opis 4: maks. 80 znaków


Rozszerzenia Google Ads

Płatne reklamy mają również możliwość dodania szeregu rozszerzeń do wyników wyszukiwania. Obejmują one rozszerzenia linków do podstron, które mogą zawierać listę linków do stron docelowych prowadzących do Twojej witryny, po wiele innych rozszerzeń opinii i kontaktów, aby usprawnić potencjalną interakcję z darczyńcami.


#4 Zbuduj docelową stronę docelową

To nie jest tradycyjna reklama. Osoby, które zobaczą Twoją reklamę, nie przejechały obok billboardu, ale szukały określonego wyrażenia lub pytania — to samo w sobie wskazuje na coś więcej niż tylko przemijający poziom zainteresowania. Są gotowi dowiedzieć się więcej, a może nawet się zaangażować. Problem w tym, że zbyt wiele organizacji non-profit skupia się na kierowaniu reklam i zapomina o tym, co dzieje się po kliknięciu. Częstym błędem jest kierowanie tych użytkowników do Twojej strony głównej, pozostawiając im zadanie przeszukania Twojej witryny w celu znalezienia potrzebnych informacji.


Odpowiedzią (i najlepszą praktyką) jest zbudowanie „strony docelowej” dla każdej kampanii AdWords. W ten sposób na każde zapytanie odpowiada treść, która bezpośrednio odpowiada potrzebom. Rzadko kiedy zbudujesz stronę docelową PPC, która jest przeznaczona dla więcej niż jednej grupy odbiorców, więc skorzystaj z okazji, aby przejrzeć osoby docelowe, ich sterowniki i język, który rezonuje z każdą z nich. Wykazano, że zoptymalizowane, ukierunkowane strony docelowe PPC znacznie zwiększają zaangażowanie i generują konwersje, dlatego warto poświęcić czas na opracowanie stron docelowych dla każdej kampanii.


Optymalizacja Kampanii Google Ad Grants

W marketingu PPC nie ma opcji „ustaw i zapomnij”, w rzeczywistości jest wręcz przeciwnie. Tworzenie skutecznych kampanii PPC, niezależnie od tego, czy kierujesz ruch do organizacji non-profit, czy firmy z listy Fortune 500, wymaga ciągłych aktualizacji i konserwacji. Co tydzień (a nawet na początku codziennie) będziesz musiał dowiedzieć się, które kampanie generują ruch, a które wymagają zmiany konfiguracji. Ważne jest, aby zrozumieć różne dane, aby móc ocenić, czy Twoja kampania jest skuteczna, czy nie.


Hej, czemu nie skorzystać z pomocy profesjonalistów?

Tutaj może przydać się partner agencyjny. Dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu oszczędzamy organizacjom non-profit wiele czasu na badaniu słów kluczowych, projektowaniu ukierunkowanych stron docelowych, mierzeniu wyników i ulepszaniu kampanii. Rozumiemy napięte budżety i napięte harmonogramy i możemy pomóc Ci wykorzystać ogromną szansę, jaką Google Grants zapewnia organizacjom non-profit. Umów bezpłatną konsultację korzystając z tego linku.