5 Megatrendów w Erze IT

Dzisiaj w większości rozwiniętych społeczeństw technologie informacyjne stały się wszechobecne – technologie informacyjne są w rzeczywistości stosowane przez całe społeczeństwo

Rozwój zaawansowanych technologii internetowych doprowadził do fundamentalnej zmiany typów wykorzystywanych technologii informacyjnych, gdzie wyodrębniamy pięć powiązanych ze sobą”megatrendów”, które kształtują organizacje i społeczeństwo. Wiedza na temat wpływu tych megatrendów będzie coraz ważniejsza zarówno dla twojego życia zawodowego, jak i życia osobistego.


Urządzenia Mobilne – wielu wierzy, że żyjemy w erze post-PC, a jednym z największych trendów, jaki widzimy dzisiaj, jest ruch w kierunku urządzeń mobilnych. W większości rozwiniętych krajów znaczna część dorosłych ma telefon komórkowy, który posiada w zasięgu ręki 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Porównaj to z dostępem do laptopa lub komputera. W krajach rozwijających się urządzenia mobilne są często postrzegane jako przeskakujące tradycyjne komputery PC, często ze względu na brak stabilnej, niezawodnej mocy lub brak infrastruktury telefonii stacjonarnej, czyniąc urządzenia mobilne podstawowymi środkami dostępu do Internetu. Dla organizacji ten wzrost mobilności ma szeroki zakres implikacji – od zwiększonej współpracy do możliwości zarządzania firmą w czasie rzeczywistym – w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca – aż po zmiany w sposobie dotarcia do nowych (lub istniejących) klientów. Wraz ze wzrostem liczby urządzeń przenośnych organizacje nie tylko muszą tworzyć przyjazne dla urządzeń mobilnych wersje swoich witryn internetowych, ale często budować aplikacje mobilne), zaprojektowane do wykonywania określonej, dobrze zdefiniowanej funkcji, aby sprzedawać swoje produkty lub usługi. Ponadto, napędzani przez postępy w dziedzinie mobilnych urządzeń (takich jak smartfony i tablety) oraz możliwość dostępu do danych i aplikacji „w chmurze”, dzisiejsi pracownicy coraz częściej używają własnych urządzeń do celów związanych z pracą lub używają oprogramowania do którego są przyzwyczajeni (na przykład określone media społecznościowe do komunikacji) w miejscu pracy – „konsumeryzacją IT”. Obecnie wiele innowacji technologicznych jest wprowadzanych na rynek konsumencki, zanim zostaną wykorzystane przez organizacje. Początkowo pracownicy zazwyczaj używali własnych urządzeń do sprawdzania poczty e-mail lub odwiedzania serwisów społecznościowych, ale teraz używają własnych urządzeń do różnych innych ważnych zadań, w tym zarządzania relacjami z klientami lub planowania zasobów przedsiębiorstwa. W przypadku organizacji ten trend może być niepokojący (ze względu na obawy związane z bezpieczeństwem), aczkolwiek zapewniają także wiele możliwości, takich jak większa produktywność, wyższy wskaźnik utrzymania utalentowanych pracowników lub większe zadowolenie klienta. Zarządzanie trendem „przynieś własne urządzenie” jest wyraźnie główną troską zarówno menedżerów biznesowych, jak i informatycznych.


Media Społecznościowe – drugi megatrend, jak niewątpliwie zauważyliście, to media społecznościowe. Możesz być jednym z ponad 1,28 miliarda (i rosnących) użytkowników Facebooka, którzy dzielą się informacjami o statusie lub zdjęciami z przyjaciółmi i rodziną, lub możesz korzystać z mediów społecznościowych jako Google +, aby być na bieżąco z działaniami swoich „kręgów społecznych”. Profesorowie uniwersyteccy korzystają z sieci społecznościowych, aby zapewnić uczniom aktualizacje dotyczące tematów związanych z kursem, a organizacje korzystają z mediów społecznościowych, aby zachęcić pracowników do współpracy z ich klientami. Ponadto firmy mogą wykorzystać siłę tłumu, wykorzystując społeczną siłę mediów społecznościowych, aby zachęcić ludzi do udziału w innowacjach i innych działaniach. Innym przykładem potęgi mediów społecznościowych jest Wikipedia, internetowa encyklopedia, do której każdy może się przyczynić.

Internet Rzeczy– trzecim megatrendem jest Internet Rzeczy – szeroki wachlarz obiektów fizycznych (takich jak komputery, czujniki lub silniki), które są ze sobą połączone i automatycznie udostępniają dane w Internecie. Już w 2008 roku do Internetu podłączono więcej urządzeń niż ludzi żyjących na Ziemi. Napędzany postępami w układach scalonych i bezprzewodowych radiotelefonach oraz obniżającymi się kosztami czujników, w tej niezbyt odległej przyszłości wszystko, co może wygenerować przydatne informacje, zostanie wyposażone w czujniki i urządzenia bezprzewodowe. Innymi słowy, wszystko, co może generować dane lub wykorzystywać dane, może być połączone, dostępne lub kontrolowane przez Internet. Dzięki możliwości łączenia „rzeczy”, takich jak czujniki, mierniki, sygnały, silniki lub kamery, potencjał gromadzenia przydatnych danych jest prawie nieograniczony. Na przykład można monitorować temperaturę w domu na wakacjach i zdalnie regulować klimatyzację; podobnie czujniki zintegrowane z nawierzchnią drogi mogą monitorować temperaturę i wyzwalać dynamiczne ograniczenia prędkości w przypadku ryzyka lodu lub śniegu. Podobnie czujniki mogą monitorować dostępność miejsc parkingowych lub przepływu ruchu, ostrzegając kierowców o zmianach warunków. Miliony czujników podłączonych do Internetu może monitorować warunki pogodowe, pomagając w uzyskaniu dokładniejszych lokalnych prognoz pogody lub monitorować wilgotność gleby na polach golfowych, zmniejszając potrzebę podlewania. Monitory pracy serca mogą ostrzegać lekarzy o ryzyku dla zdrowia pacjentów. W fabrykach można stosować różne rodzaje czujników do monitorowania maszyn, zwiększając wydajność produkcji. Podsumowując, zastosowania technologii czujników do automatyki domowej, inteligentnych miast, inteligentnych pomiarów, inteligentnego rolnictwa, e-zdrowia i innych obszarów są nieograniczone. Wraz ze wzrostem liczby czujników i urządzeń podłączonych do Internetu, Internet Rzeczy ewoluuje, przekształcając się w Internet Wszystkiego, w którym funkcjonalność urządzenia zwiększa się dzięki łączności i inteligencji.


Cloud Computing – czwartym megatrendem jest cloud computing, podczas gdy tradycyjnie każda muzyka – a także przechowywane dokumenty, zdjęcia i inne dane na swoim komputerze, technologie internetowe umożliwiają korzystanie z Internetu jako platformy dla aplikacji i danych. Obecnie wiele funkcji oferowanych wcześniej przez aplikacje zainstalowane na każdym komputerze jest oferowana przez aplikacje „w chmurze”, do których można uzyskać dostęp za pośrednictwem przeglądarki internetowej. W rzeczywistości wielu uważa cloud computing za początek „czwartej fali” zmian. gdzie nie tylko aplikacje, ale także dane znajdują się w chmurze, do których można uzyskać dostęp w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca. Dobrym przykładem przetwarzania w chmurze są różne usługi oferowane przez google, takie jak Gmail (poczta e-mail), dokumenty Google (przetwarzanie tekstu) i Kalendarz Google, z których wszystkie są dostępne za pośrednictwem przeglądarki internetowej, uwalniając użytkowników od zadania instalacji lub aktualizowanie tradycyjnych aplikacji komputerowych lub martwienie się o przechowywanie lub tworzenie kopii zapasowych danych. Jeśli masz dane przechowywane w chmurze, nie musisz się martwić, jeśli twój laptop zginie w drodze na ważne spotkanie: wszystko, co musisz zrobić, to kupić nowy laptop w następnym sklepie i natychmiast mieć dostęp do wszystkich twoje ważne dane. Cloud computing dokonał inwazji w różnych aplikacjach organizacyjnych, a wiele organizacji opiera się na infrastrukturze systemów informatycznych w chmurze.


Big Data – razem te transformacje naszych interakcji społecznych i służbowych połączone z łącznością 24/7 dały początek piątemu trendowi, Big Data. Nawiązując do starej maksymy, że „informacja jest potęgą”, organizacje stale szukają odpowiednich informacji, aby podejmować najlepsze decyzje biznesowe. Jednak organizacje generują i gromadzą coraz więcej danych ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych. Rozwój mediów społecznościowych jeszcze bardziej zwiększył ilość danych niestrukturalnych dostępnych dla organizacji; na przykład ludzie często wypowiadają swoje przemyślenia na temat produktów lub firm na stronach mediów społecznościowych. Ponadto Internet przedmiotów, umożliwiający podłączanie urządzeń i czujników do Internetu, dodatkowo przyczynia się do wzrostu ilości danych dostępnych dla organizacji i osób. Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą IDC oszacowało, że w 2011 r. Wygenerowano i zużyto 1,8 zettabajtów danych. Ile to jest 1,8 zettabajtów? Cóż, 1,8 zettabajtu to 1,8 tryliona gigabajtów, czyli odpowiednik 57 miliardów iPadów 32GB. Przewiduje się, że pod koniec dekady liczba ta będzie 50 razy większa. Dla wielu organizacji w Erze Informacji wartość tworzą firmy. Rozważ, na przykład, że największe / najcenniejsze organizacje w „starej gospodarce” (takie jak GE, Dow lub Ford) zatrudniają 100 000-200 000 pracowników, a największe organizacje w „nowej gospodarce” (takie jak Microsoft, HP lub Oracle) mają 50 000-100 000 pracowników; W przeciwieństwie do tego firmy z „Ery informacyjnej” (takie jak Facebook, Twitter czy Groupon) osiągnęły szczyt dzięki 5000-20000 pracownikom, tworząc wartość na podstawie zebranych danych. Jednak analizowanie ogromnej ilości danych (często nieustrukturyzowanych) (np. Big Data) stanowi ogromne wyzwanie dla organizacji.

9 wyświetlenia

Kontakt

+48 502 686 855

Milano

Oferta

STRATEGY

& ANALYTICS 

  • LinkedIn - Biały Krąg
  • Facebook - Biały Krąg
  • Instagram - Biały Krąg

©2020 by Webup!